Bibliografia

Principal

  • Meyer, J., F. Ramirez, e Y. N. Soysal (1992), "World expansion of mass education, 1870-1970", Sociology of Education, 65, pp. 128-149. Martins, S. C. (2012), Escolas e Estudantes da Europa: Estruturas, Recursos e Políticas de Educação, Lisboa, Editora Mundos Sociais. Hofman, R. H., W. H. A. Hofman, J. M. Gray, e P. Daly (orgs.) (2004), Institutional Context of Education Systems in Europe: A Cross-Country Comparison on Quality and Equity,Dordrecht, Kluwer Academic Publishers. Gauthier, R.F. (2006), The Content of Secondary Education Around the World. Present Position and Strategic Choices, Paris, UNESCO. Dupriez, V., e X. Dumay (2006), "Inequalities in school systems: effect of school structure or of society structure?" Comparative Education, 42(2), pp. 243-260. Azevedo, J. (2007), Sistema Educativo Mundial. Ensaio sobre a regulação transnacional da educação, Fundação Manuel Leão, VN de Gaia. Archer, M. (1979), Social Origins of Educational Systems, London, Sage. :

Secundária

  • Saha, Lawrence (2001), "The Sociology of comparative education", em Jack Demaine (ed.), Sociology of Education Today, Londres, Palgrave. Prats, J., e F. Pedró (orgs.) (2005), Los Sistemas Educativos Europeos: Crisis o Transformación?, Barcelona, Obra Social, Fundación "La Caixa". Osborn, M., P. Broadfoot, E. McNess, C. Planel, B. Ravn, e P. Triggs (2003), A World of Difference? Comparing Learners Across Europe, Glasgow, Open University Press. OCDE (2013), PISA 2012 Results: What Makes Schools Successful? Resources, Policies and Practices (Volume IV), Paris. OCDE (2013), What Students Know and Can Do: Student Performance in Mathematics, Reading and Science (Volume I), Paris. OCDE (2008, 2013), Education at a Glance, Paris. Nóvoa, A.; J. Schriewer (eds.) (2000), A Difusão Mundial da Escola, Lisboa, Educa. Howie, S., e T. Plomp (2005), "International comparative studies of education and large-scale change", em N. Bascia, A. Cumming, A. Datnow, K. Leithwood, International Handbook of Educational Policy, Dordrecht, Springer, pp. 75-100. Green, Andy (1999), "Êxito educativo em sistemas centralizados e descentralizados", em Manuel Jacinto Sarmento (org.), Autonomia da Escola: Políticas e Práticas, Porto, Edições ASA, pp. 67-94. Gorard, Stephen, e Emma Smith (2004), "An international comparison of equity in education systems", Comparative Education, 40(1), pp. 15-28. Ferreira, A. G. (2008), "O sentido da Educação Comparada: Uma compreensão sobre a construção de uma identidade", Educação, 31(2), pp. 124-138. Eurydice (2007), Autonomia das Escolas na Europa: Políticas e Medidas, Bruxelas, Comissão Europeia. Duru-Bellat, M., e B. Suchaut (2005), "Organisation and context, efficiency and equity of educational systems: what PISA tells us", European Educational Research Journal, 4(3), pp. 181-194. Dale, R. (2004), "Globalização e educação: demonstrando a existência de uma «cultura educacional mundial comum» ou localizando uma «agenda globalmente estruturada para a educação»?" Educação e Sociedade, 25(87), pp. 423-460. Bray, M., B. Adamson, e M. Mason (eds.) (2007), Comparative Education Research, Approaches and Methods, Hong Kong, Springer. Bourdieu, P., e J.-C. Passeron (1964), Les Héritiers: Les Étudiants et la Culture, Paris, Les Éditions de Minuit. Benavot, A. (2006), "The Diversification of Secondary Education: School Curricula in Comparative Perspective", em, IBE Working Papers on Curriculum Issues, UNESCO ed., Vol. 6, UNESCO, pp. 1-24. :