Bibliografia

Principal

  • Simões, M., Machado, C., Gonçalves, M., Almeida, L.S. (Coord.) (2007). Avaliação psicológica: Instrumentos validados para a população portuguesa (Vol. 3). Coimbra: Quarteto. Machado, C., Gonçalves, M., Almeida, L., & Simões, M. (2011). Instrumentos e contextos de avaliação psicológica (vol. I). Coimbra: Almedina. Groth-Marnat, G. (2003). Handbook of psychological assessment (4th Ed.). New York: Allyn & Bacon. Gonçalves, M.M., Simões, M.R., Almeida, L.S., & Machado, C. (Coords.) (2003). Avaliação psicológica: Instrumentos validados para a população portuguesa (Vol. 1). Coimbra: Quarteto. Goldfinger, K. B. & Pomerantz, A. M. (2013). Psychological assessment and report writting (2nd Ed.). Los Angeles: Sage. Férnandez-Ballesteros, R. (2014). Evaluacion psicológica: Conceptos, métodos y estudio de casos. Madrid: Piramide. Almeida, L., Araújo, A., & Diniz, A. (2013). Avaliação psicológica e o uso de testes em Portugal. Psiencia.Revista LatinoAmericana de Ciência Psicológica, 5, 144-149.:

Secundária

  • Hoboken, NJ: Wiley. Wright, A.J. (2011). Conducting psychological assessment: A guide for practitioners. Waters, H.S., & Waters, E. (2006). The attachment working models concept: Among other things, we build script-like representations of secure base experiences. Attachment & Human Development, 8, 185-197. Waters, E. (1995). The Attachment Q-Set. In E. Waters, B.E. Vaughn, G. Posada, & K. Kondo-Ikemura (Eds.), Caregiving, cultural, and cognitive perspectives on secure-base behavior and working models: New growing points of attachment theory and research. Monographs of the Society for Research in Child Development, 60 (serial No. 244), 234-246. Climepsi. Vauter, S., & Guillevic, C. (2000). Diagnóstico e Testes Psicológicos. Lisboa: Shentoub, V. (1999). Manual de Utilização do TAT. Lisboa: Climepsi. Simões, M. Seabra-Santos, M. J., Albuquerque, C.P, Pereira M., Rocha, A. M., & Ferreira, C. (2003) - Escala de Inteligência de Wechsler para Crianças - Terceira Edição (WISC-III). Adaptação, validação e estudo normativo para a população portuguesa. Seabra-Santos, M.J, Simões, M. R., Pereira, M., Albuquerque, C.P, Rocha, A.M., & Ferreira, C. (2003) Escala de Inteligência de Wechsler para a Idade Pré-escolar e Primária - Edição Revista (WPPSI-R). Adaptação, validação e estudo normativo para a população portuguesa. Reppold, C., Serafini, A., Gurgel, L., & Kaiser, V. (2017). Avaliação de aspectos cognitivos em adultos: análise de manuais de instrumentos aprovados. Avaliação Psicológica, 16(2), 113-144. Leal, I. (2008) A Entrevista Psicológica. Lisboa: Fim de Século. Griffiths, R. (1954). The abilities of babies: a study in mental measurement. New York, NY, US: McGraw-Hill. Bretherton, I., & Oppenheim, D. (2003). The MacArthur Story Stem Battery: development, administration, reliability, validity, and reflections about meaning. In R. N. Emde, D. P. Wolf, & D. Oppenheim (Eds.), Revealing the inner worlds of young children: The MacArthur Story Stem Battery and parent-child narratives (pp. 55-89). New York, NY: Oxford University Press. Bernaud, J-L (2000). Métodos de Avaliação da Personalidade: Lisboa: Climepsi. Ainsworth, M., Blehar, M., Waters, E., & Wall, S. (1978). Patterns of attachment: A psychological study of the strange situation. Oxford, England: Lawrence Erlbaum.: