Singh, A. A., & Lukkarila, L. (2017). Successful Academic Writing: A Complete Guide for Social and Behavioral Scientists. Guilford Publications. - Basica
Weston, A. (2005). A arte de argumentar. Lisboa: Gradiva
Soares, M. A. (2001). Como Fazer um Resumo. Queluz de Baixo, Barcarena: Editorial Presença.
Nascimento, Z. & Pinto, J.M. (2001). A Dinâmica da Escrita: Como escrever com êxito. Lisboa: Plátano Editora.
Madeira, A. C. & Abreu, M. M. (2004). Comunicar em Ciência? Como redigir e apresentar trabalhos científicos. Lisboa: Escolar Editora.
Estrela, E., Soares, M. A. & Leitão, M. J. (2003). Saber escrever saber falar: um guia completo para usar correctamente a língua portuguesa. Lisboa: Publicações Dom Quixote.
Cottrell, S. (2017). Critical thinking skills: Developing effective analysis and argument. London: Palgrave. 3rd Ed.
Aliotta, M. (2019). Mastering academic writing in the sciences: A step-by-step guide. CRC Press
:
Secundária
Thomas, L. M., & Reinertsen, A. B. (2019). Academic Writing and Identity Constructions: Performativity, Space and Territory in Academic Workplaces. Springer International Publishing.
Thayer-Bacon, B.J. (2000). Transforming critical thinking: thinking constructively. New York: Teachers College Press.
Paul, R., & Elder, L. (2001). The miniature guide to critical thinking: concepts and tools. Foundation for Critical Thinking.
Morgado, P. (2003). Cem argumentos: A lógica, a retórica e o direito ao serviço da argumentação. Porto: Vida Económica.
Freeman, D. (2018). Seductive Academic Writing. Cambridge Scholars Publishing.
: