Cunha, L. V. (1997). Desenho Técnico. 10ª edição. Lisboa: Fundação Caloustre Gulbenkian.
Goldstein, N. [1973] (1999). The Art of Responsive Drawing. New Jersey: Prentice Hall.
Massironi, M. (1989). Ver pelo Desenho – Aspectos Técnicos, Cognitivos, Comunicativos. Lisboa: Edições 70.
Philipp, K. (2020). Architecture-Drawn. From the Middle Ages to the Present. 1ª edição. Basel: Birkhauser.
Rattenbury, K. (2002). This is Not architecture. 1ª edição. London: Routledge.
Sausmarez, M. (1979). Desenho Básico: as dinâmicas da forma visual. Lisboa: Editorial Presença.:
Secundária
AA.VV. (2002). Desenho Projecto de Desenho. Lisboa: Ministério da Cultura/Instituto de Arte Contemporânea.
AA.VV. (1995). O Desejo do Desenho. Casa da Cerca. Almada: Câmara Municipal de Almada.
Ackerman, J. S. (2002). Origins, imitation, conventions: representation in the visual arts. Cambridge and London: Mit Press.
Arnheim, R. (1986). Arte e Percepção Visual. São Paulo: Livraria Pioneira Editora.
Betti, C.; Sale, T. [1980] (1997). Drawing: A Contemporary Approach. Orlando: Harcourt Bace College Publishers.
Collier, G. (1985). Form, Space and Vision. New Jersey: Prentice-Hall.
Cullen, G. Paisagem Urbana. [1961] (1983). Lisboa: Edições 70. Edwards, B. [1986] (1987). Drawing on the Artist Within. New York: Simon & Schuster.
Fraser I.; Henmi R. (1994). Envisioning Architecture an Analysis of Drawing. New York: Van Nostrand Reinhold.
Herbert, D. M. (1993). Architectural Study Drawings. New York: Van Nostrand Reinhold.
Holl, S. (2002). Written in water. Baden: Lars Müller.
Johnson, E. J. ; Lewis, M. J.; Lieberman, R. (1996). Drawn from the source : The Travel Sketches of Louis I. Kahn. Cambridge, Massachusetts, London: MIT Press.
Le Corbusier. (1990). Textes et dessins pour Ronchamp. Genève : Association Oeuvre de Notre Dame du Haut.
Le Corbusier. [1994] (2002). Les voyages d’Allemagne. Milano: Phaidon Press.
Le Corbusier. [1987] (2002). Voyage d’Orient. Milano: Phaidon Press.
Quetglas, J. (2009). Les heures claires : proyecto y arquitectura en la Villa Savoye de le Corbusier y Pierre Jeanneret. Barcelona: Massilia.
Molina, J. J. G. (coord.) (1995). Las Lecciones del Dibujo. Madrid: Ed. Cátedra.
Nicolaïdes, K. [1941] (1969). The natural way to draw. Boston: Houghton Mifflin.
Pallasmaa, J. (2012). Los ojos de la piel: la arquitectura y los sentidos. Barcelona: Gustavo Gili.
Pallasmaa, J. (2009). The Thinking Hand . West Sussex: Wiley.
Pérez-Gómez, A. ; Pelletier, L. (1997). Architectural Representation and the Perspective Hinge. Cambridge, Massachusetts: MIT Press.
Porter, T. [1997] (2013). The architect’s eye : visualization and depiction of space in architecture. New York : Routledge.
Rawson, P. [1969] (1987). Drawing. Philadelphia: University of Pennsylvania Press.
Robbins, E. (1994). Why Architects Draw (Architects Interviews). Massachusetts: MIT Press.
Rodrigues, A. L. M. (2000). O Desenho, Ordem do Pensamento Arquitectónico. Lisboa: Editorial Estampa.
Rodrigues, A. L. M. (2003). Desenho. Lisboa: Quimera.
Sainz, J. [1990] (2005). El dibujo de arquitectura. Barcelona: Editorial Reverté.
Siza, A. (1988). Esquissos de Viagem. Porto: Documentos de Arquitectura
Siza, A. (1998). Imaginar a evidência. Lisboa: Edições 70.
Shitao (2001). A Pincelada Única. Guimarães: Pedra Formosa.
Tainha, M. (2006). Manuel Tainha. Textos de Arquitectura. Casal da Cambra: Caleidoscópio.
Zumphor, P. (2005). Pensar a arquitectura. Barcelona: Editorial Gustavo Gili.: