Ficha Unidade Curricular (FUC)

Informação Geral / General Information


Código :
02245
Acrónimo :
GFI(CV)
Ciclo :
2.º ciclo
Línguas de Ensino :
Inglês (en)
Língua(s) amigável(eis) :

Carga Horária / Course Load


Semestre :
2
Créditos ECTS :
6.0
Aula Teórica (T) :
0.0h/sem
Aula Teórico-Prática (TP) :
36.0h/sem
Trabalho de Campo (TC) :
0.0h/sem
Seminario (S) :
0.0h/sem
Estágio (E) :
0.0h/sem
Orientação Tutorial (OT) :
1.0h/sem
Outras (O) :
0.0h/sem
Horas de Contacto :
37.0h/sem
Trabalho Autónomo :
113.0
Horas de Trabalho Total :
150.0h/sem

Área científica / Scientific area


Finanças

Departamento / Department


Departamento de Finanças

Ano letivo / Execution Year


2012/2013

Pré-requisitos / Pre-Requisites


Noções básicas de finanças.

Objetivos Gerais / Objectives


Objetivos de Aprendizagem e a sua compatibilidade com o método de ensino (conhecimentos, aptidões e competências a desenvolver pelos estudantes) / Learning outcomes


Conteúdos Programáticos / Syllabus


• Topic 1: The Foreign Exchange Market and FX Risk Management • Topic 2: Corporate Finance and International Finance«

Demonstração da coerência das metodologias de ensino e avaliação com os objetivos de aprendizagem da UC / Evidence that the teaching and assessment methodologies are appropriate for the learning outcomes


This "demonstration of consistency" stems from the interconnection of the syllabus with learning goals (LG) and is explained as follows: LG1 to LG3– Topic 1. The Foreign Exchange Market and FX Risk Management LG4 to LG6– Topic 2. Corporate Finance and International Finance

Avaliação / Assessment


Two topics with a case-oriented teaching approach. | Two open-book tests (one in each topic) and preparation/discussion of several cases.

Metodologias de Ensino / Teaching methodologies


Demonstração da coerência das metodologias de ensino e avaliação com os objetivos de aprendizagem da UC / Evidence that the teaching and assessment methodologies are appropriate for the learning outcomes


The learning-teaching methodologies are aimed at the development of the students’ main learning competences that allow to fulfill each of the learning goals, therefore, in the grid below, it is presented the main interlinks between the learning-teaching methodologies and the respective goals: 1. Expositional, to the presentation of the theoretical reference frames All 2. Participative, with analysis and resolution of application exercises All 3. Active, with the realization of individual and group works LG3, LG5, and LG6 4. Self-study, related with autonomous work by the student, as is contemplated in the Class Planning. All

Observações / Observations


Bibliografia Principal / Main Bibliography


Eun and Resnick, International Financial Management, McGraw-Hill.

Bibliografia Secundária / Secondary Bibliography


Data da última atualização / Last Update Date


2024-02-16