Sumários

Estado de bem-estar: controvérsias actuais.

24 Abril 2023, 09:30 Rita Sousa


- Estado de Bem-Estar: Argumentos Teóricos.

- Estado de Bem-Estar: Políticas.

- Estado de Bem-Estar: Desejável?

- Estado de Bem-Estar: Sustentável?

A intervenção do Estado na educação superior.

21 Abril 2023, 14:30 Rita Sousa


- Aula Seminarial.

- Apresentação e Discussão de Artigos Científicos.

- Dias, Diana. 2015. 'Has massification of higher education led to more equity? Clues to a reflection on Portuguese education arena'. International Journal of Inclusive Education. 19 (2): 103-120.

- Marques, Paulo; Suleman, Fátima; e Costa, João Maria. 'Moving beyond supply-side arguments to explain over-qualification: The ability to absorb graduates in different models of capitalism'. European Journal of Education. 57 (2): 342-360.

A intervenção do Estado na educação superior.

21 Abril 2023, 13:00 Rita Sousa


- Aula Seminarial.

- Apresentação e Discussão de Artigos Científicos.

- Dias, Diana. 2015. 'Has massification of higher education led to more equity? Clues to a reflection on Portuguese education arena'. International Journal of Inclusive Education. 19 (2): 103-120.

- Marques, Paulo; Suleman, Fátima; e Costa, João Maria. 'Moving beyond supply-side arguments to explain over-qualification: The ability to absorb graduates in different models of capitalism'. European Journal of Education. 57 (2): 342-360.

A intervenção do Estado na educação superior.

19 Abril 2023, 16:00 Rita Sousa


- Exercícios.

A intervenção do Estado na educação superior.

19 Abril 2023, 14:30 Rita Sousa


- Aula Seminarial.

- Apresentação e Discussão de Artigos Científicos.

- Dias, Diana. 2015. 'Has massification of higher education led to more equity? Clues to a reflection on Portuguese education arena'. International Journal of Inclusive Education. 19 (2): 103-120.

- Marques, Paulo; Suleman, Fátima; e Costa, João Maria. 'Moving beyond supply-side arguments to explain over-qualification: The ability to absorb graduates in different models of capitalism'. European Journal of Education. 57 (2): 342-360.