Bibliografia

Principal

  • "Digital Media Trends", by Kevin Westcott et all, Deloitte Insights, 2021 "Power Shifts: Altering the Dynamics of the E&M Industry", by Werner Ballhaus and Wilson Chow, PWHC, 2021 "Global Entertainment & Media Outlook", by Werner Ballhaus and Wilson Chow, PricewaterhouseCoopers, 2020 "The Future of Television - the Impact of OTT", by Frank Arthofer et all, Boston Consulting Gropu, 2016 "Can Subscription Video Providers Hold on to Their New Customers", by John Rose et all, Boston Consulting Group, 2020 "Will Peak TV Burst the Video Content Bubble", by Mallikarjun Vaddi, Boston Consulting Group, 2020:

Secundária

  • "There is Science Behind the Spread of Good Ideas" by Tim Harford, Financial Times, february 7, 2020 "Elon Musk em contramão", Victor Fernandes, Público, pp. 20-21, 14 Novembro 2022 "How to Leave Twitter but Kepp Your Followers", Tim Harford, Financial Times, p. 20, 26-27 November 2022 "Agonia de Twitter e Facebook abre porta às redes descentralizadas", Victor Ferreira, Público, p. 18.19, 4 Dezembro 2022 "Internet: o Bar Incrível que Marie Le Conte Encontrou nos Anos 90 é Hoje Claustrofóbico", Ana Marques Maia, Público, p. 12-13, 4 Dezembro 2022 "2022: State of the Media", Cision, 2022 A Imprensa em Portugal: Desempenho e Indicadores 2008-2020, coordenação Gustavo Cardoso e Vania Baldi, Observatório de Comunicação, Maio 2021 Ainda Bem que Ficou desse Lado", Mendes, Pedro Boucherie, ed Escritorio, 2018 Digital News Report 2022, by Nick Newman et all, Reuters Institute, 2022 "A Cultura do Papel e a Democracia - os limites da transição digital", José Pacheco Pereira, Público, p. 13, 17 Dezembro de 2022: