Lewis, A., & Silver, C. (2007). Using software in qualitative research: a step-by-step guide. London:Sage. (I.170 Lew*US)
Krippendorff, K. (1980/2004). Content analysis: an introduction to its methodology. Thousand Oaks: Sage. (S.113 KRI*Con 2ª ed)
Denzin, N.K., & Lincoln, Y.S. (2000). Handbook of Qualitative Research. London: Sage. (S.113 DEN*Han 2ª ed)
Bryman, A. (2004). Social Research Methods. Oxford: Oxford University Press. (S.113 Bry*Soc 2ex.).
:
Secundária
Students are also advised to use scientific papers for supporting the assessment and to consult the software webpages.
Os alunos devem ainda consultar artigos científicos para a realização da avaliação e são aconselhados a consultar as páginas da internet dos softwares.
Silva, S. (2008). Culturas de Segurança e Prevenção de Acidentes de Trabalho numa Abordagem Psicossocial: Valores Organizacionais Declarados e em Uso. Lisboa: Fundação Calouste Gulbenkian.
Silva, S.A., Costa, P.L., Costa, R., Tavares, S.M., Leite, E.S., Passos, A.M. (2013). Meanings of quality of care: Perspectives of Portuguese health professionals and patients. British Journal of Health Psychology, 18(4), 858-873.
Niza, C., Silva, S., & Lima, L. (2008). Occupational accident experience: association with workers' accident explanation and definition. Safety Science, 46, 959-971.
Bernardes, S.F., Silva, S.A., Carvalho, H., Costa, M. & Pereira,S. (2014). Is it a(fe)male pain? Portuguese Nurses' and Laypeople's´ Gendered Representations of Common Pains. European Journal of Pain, 18(4),530-539.
......
Saldaña, J. (2009/2013). The coding manual for qualitative researchers. (Los Angeles: Sage). S.113 SAL*Cod
Miles, M.B., Huberman, A.M. & Saldaña, J.M. (2013). Qualitative Data Analysis: A Methods Sourcebook. SAGE Publications.
Wolff, M. (2004). Aide à l'utilisation de Tropes. Paris: Université René Descartes - Paris V, document polycopié (Manual do Tropes, tradução portuguesa: Acetic-Cyberlex)
Vala, J. (1986). Análise de conteúdo. In Silva, A. A & Pinto, J. M. (Eds.). Metodologia das Ciências Sociais (pp. 101-128). Porto: Afrontamento. (S.112 MET 3ex)
Silverman, D. (1993/2006). Interpreting qualitative data. London: Sage. (S.113 Sil*Doi 2ed).
QSR (2014). NVIVO10 Getting Started Guide. QSR International
Nogueira, C.(2001). A Análise do Discurso. In In E.M. Fernandes e L.S. Almeida (Eds.) Métodos e Técnicas de Avaliação: Contributos para a prática e investigação psicológica. Braga: Centro de Estudos em Educação e Psicologia da Universidade do Minho. (PS.112 Met, 3)
MAXQDA (2014). Reference Manual: MAXQDA for Windows. Marburg: Verbi Software.
Friese, S. (2012). Qualitative Data Analysis with Atlas.ti, Sage Publications: London.MQ.124 FRI*Qua
Friese, S. (2014). Atlas.ti 7 User Guide and Reference. Berlin: Scientific Software Development. (Pdf disponível na internet.)
Ghiglione, R., Landré, A., & Molette, A. (1998). L' Analyse automatique des contenus. Paris: Dunod. (PS. 120 Ana).
Ghiglione, R., & Matalon, B. (1992). O Inquérito. Teoria e Prática. Oeiras: Celta Editora. (capítulo 6) (S.113 GHI*Inq 3ª ed 3 ex)
Fernandes, E.M., & Maia, A. (2001). Grounded Theory. In E.M. Fernandes e L.S. Almeida (Eds.) Métodos e Técnicas de Avaliação: Contributos para a prática e investigação psicológica. Braga: Centro de Estudos em Educação e Psicologia da Universidade do Minho. (PS.112 Met, 3)
Bauer, M.W., & Gaskell, G. (Eds.) (2000). Qualitative researching with text, image and sound. London: Sage. (disponível em brasileiro)S.113 Pes,1 4ª ed/S.113 Pes,1 4ª ed. ex.2/S.113 Pes,1 8ª ed
: