Bibliografia

Principal

  • Lewis, A., & Silver, C. (2007). Using software in qualitative research: a step-by-step guide. London:Sage. (I.170 Lew*US) Krippendorff, K. (1980/2004). Content analysis: an introduction to its methodology. Thousand Oaks: Sage. (S.113 KRI*Con 2ª ed) Denzin, N.K., & Lincoln, Y.S. (2000). Handbook of Qualitative Research. London: Sage. (S.113 DEN*Han 2ª ed) Bryman, A. (2004). Social Research Methods. Oxford: Oxford University Press. (S.113 Bry*Soc 2ex.). :

Secundária

  • Students are also advised to use scientific papers for supporting the individual assessment and to consult the software webpages. Os alunos devem ainda consultar artigos científicos para a realização do trabalho individual e são aconselhados a consultar as páginas da internet dos softwares. Wolff, M. (2004). Aide à l'utilisation de Tropes. Paris: Université René Descartes - Paris V, document polycopié (Manual do Tropes, tradução portuguesa: Acetic-Cyberlex) Vala, J. (1986). Análise de conteúdo. In Silva, A. A & Pinto, J. M. (Eds.). Metodologia das Ciências Sociais (pp. 101-128). Porto: Afrontamento. (S.112 MET 3ex) Silverman, D. (1993/2006). Interpreting qualitative data. London: Sage. (S.113 Sil*Doi 2ed). QSR (2012). NVIVO10 Getting Started Guide. QSR International MAXQDA (2011). Reference Manual for the texto Analysis Software MAX Qualitative Data Analysis. Marburg: Verbi Software. Friese, S. (2012). Atlas.ti 7 User Guide and Reference. Berlin: Scientific Software Development. (Pdf disponível na internet.) Ghiglione, R., Landré, A., & Molette, A. (1998). L' Analyse automatique des contenus. Paris: Dunod. (PS. 120 Ana). Ghiglione, R., & Matalon, B. (1992). O Inquérito. Teoria e Prática. Oeiras: Celta Editora. (capítulo 6) (S.113 GHI*Inq 3ª ed 3 ex) Fernandes, E.M., & Maia, A. (2001). Grounded Theory. In E.M. Fernandes e L.S. Almeida (Eds.) Métodos e Técnicas de Avaliação: Contributos para a prática e investigação psicológica. Braga: Centro de Estudos em Educação e Psicologia da Universidade do Minho. (PS.112 Met, 3) :