Sumários

Lecture 8 (3 class/20 online)

19 Novembro 2020, 18:00 Rita Sousa


Income inequality and risk of poverty in Europe analysed from different perspectives. S80/S20 ratio and Gini index in Europe and in the World (execution of a Bubble scatter graph comparing the Gini Coefficient en the European Countries in 2008 and 2019).

Median equivalised incomes and top cut-off points by quintile in Europe.

Aula 7 (Híbrida 2 sala/35 online)

17 Novembro 2020, 20:30 Rita Sousa


Continuação das estatísticas do mercado de trabalho.

Execução gráfica da comparação das proporções do emprego por profissão em 2008 e 2019.

Desemprego em Portugal e na Europa por sexo e idade.

A fonte Quadros de Pessoal. Comparação com as restantes fontes do âmbito do mercado de trabalho.

Pessoal ao serviço por variáveis independentes fundamentais e diferenças de ganho segundo o género.

Lecture 7 (4 classroom/18 online)

12 Novembro 2020, 18:00 Rita Sousa


Statistics on the Information Society. Brief history of the process started in the nineties.

From the statistics available (ICT sector, host counting, etc.) to the creation of a system of surveys designed to collect data on the progress of the information society in Europe and the World. Access to computers, to the internet, user's characteristics, activities done and services (ecommerce, egovernment) used.

The emergence of Big Data: possibilities and constraints.

Aula 6 (Híbrida 2 sala/38 online)

10 Novembro 2020, 20:30 Rita Sousa


População ativa e população empregada em Portugal e na Europa. A aproximação das catacterísticas estruturais da estrutura do emprego em Portugal e na Europa 28 entre 2008 e 2019.

Elaboração de gráficos demonstrativos a partir do Labour Force Survey.

Lecture 6 (Hybrid 4 classroom/17 online)

5 Novembro 2020, 18:00 Rita Sousa


Observing change in the economy and employment between 2008 and 2018 comparing Portugal and the EU through the numbers and proportion of employment by economic sectors and occupations.

Using combo charts to display large volumes of information efficiently.