Sumários
Opinião Pública na Era Digital
24 Abril 2024, 16:00 • Cláudia Álvares
Borgesius, F. J.
Z. & Trilling, D., Möller, J., Bodó, B., de Vreese, C. H. & Helberger,
N. (2016). Should we worry about filter bubbles?. Internet Policy Review 5(1). https://doi.org/10.14763/2016.1.401
Bruns, A. (2019)
It’s Not the Technology, Stupid: How the ‘Echo Chamber’ and ‘Filter Bubble’
Metaphors Have Failed Us. Comunicação
apresentada no Congresso IAMCR 2019, em Madrid, Espanha 7-11 de julho de 2019,
Submissão nº 19771. Mediated Communication, Public
Opinion and Society Section.
Trilling, D.,
Tolochko, P., & Burscher, B. (2017). From Newsworthiness to
Shareworthiness: How to Predict News Sharing Based on Article Characteristics.
Journalism & Mass Communication Quarterly, 94(1), 38-60. https://doi.org/10.1177/1077699016654682
Trabalhos de grupo
23 Abril 2024, 20:30 • Vania Baldi
Constituição de trabalhos de grupo, escolhas dos temas e preparação das apresentações.
Os Efeitos de Terceira e Primeira Pessoa
17 Abril 2024, 16:00 • Cláudia Álvares
- Teoria do Efeito da Terceira Pessoa
Conners, J.L. (2005)
‘Understanding the Third-Person Effect.’ Communication Research Trends
24(2):2-21.
Davison, W. P. (1983)
‘The Third-Person Effect in Communication.’ Public Opinion Quarterly
47(1): 1-15.
O Agendamento Mediático
20 Março 2024, 16:00 • Cláudia Álvares
McCombs, M. E. & Shaw, D. L. (1995) ‘The Agenda-Setting Function of Mass Media’, in Oliver Boyd-Barrett & Chris Newbold (eds.) Approaches to Media: A Reader. London: Arnold, 1972, pp. 153-63.
Silva Junior, J.A. da, Procópio, P.P., Santos Melo, M. dos (2008) ‘Entrevista a Maxwell McCombs: Um Panorama da Teoria do Agendamento, 35 anos depois de sua formulação.’ Intercom – Revista Brasileira de Ciências da Comunicação 31(2): 205-221.