Sumários

Aula 10 - Princípios e ferramentas para criação de protótipo de alta fidelidade

18 Novembro 2024, 14:00 Paulo Jorge Medeiros Novo Neves


Abordagem a técnicas para criação de protótipos de alta fidelidade.

O Figma como ferramenta para criação de um protótipos de alta fidelidade.
Desenho de telas no Figma.
Criação de interação no Figma.
Exploração livre da ferramenta.

Aula 9 - Storyboardinge prototipagem

11 Novembro 2024, 14:00 Paulo Jorge Medeiros Novo Neves


UI design and evaluation dilemma.

UI mockups and prototypes.
Prototyping.
Sketches.
Storyboard.
Low-fidelity paper prototyping.


aula 8 - Desenho Visual de Ecrãs e Elementos de Navegação

7 Novembro 2024, 14:00 Paulo Jorge Medeiros Novo Neves


Visual screen design.

Basic principles of visual design.
Form and function.
Consistency.
Visual screen design.
6 Gestalt principles of proximity (theory of form), 1920.
10 principles for visual design.
Navigation Elements for WWW and mobility.
Content Organization.






Aula 7 - Desenho de Interfaces

4 Novembro 2024, 14:00 Paulo Jorge Medeiros Novo Neves


Types of design rules.

Models in user interface – UI design.
Norman’s 7 Principles (1988).
Violation of 5 Norman’s Principles.
Nielsen´s 10 Usability Heuristics (Nielsen 1994).
Shneiderman’s 8 Golden Rules.
User Experience.

Aula 6 - We, the humans (part 2)

21 Outubro 2024, 14:00 Paulo Jorge Medeiros Novo Neves


The Vision System.

Color Perception by Humans.
Color Models.
Visual Acuity.
Vision - Design Implications.
Color - Design Implications.
Vision Ilusions.
Reading.
Preattentive Attributes in Text.
Use of Text: Legibility and Readability.