Sumários

Aula 12 - User Experiment e Data Analysis

2 Dezembro 2024, 14:00 Paulo Jorge Medeiros Novo Neves


System Usability Scale (SUS).

Single Ease Questionnaire (SEQ).
Graphical User Interface questionnaire (GUI).
User study.

Aula 11 - Avaliação heurística do desenho da interface

25 Novembro 2024, 14:00 Paulo Jorge Medeiros Novo Neves


Heuristic evaluation method.

Norman´s 7 principles.
Nielsen's 10 usability heuristics.
10 principles for visual design.
Shneiderman's 8 golden rules.
Lo-fi paper prototype.
Expert evaluation report of Lo-fi prototype.
Low fidelity paper prototyping testing.
Heuristic evaluation process.Severity rating of a problem.
High-fidelity prototype.


Aula 10 - Princípios e ferramentas para criação de protótipo de alta fidelidade

18 Novembro 2024, 14:00 Paulo Jorge Medeiros Novo Neves


Abordagem a técnicas para criação de protótipos de alta fidelidade.

O Figma como ferramenta para criação de um protótipos de alta fidelidade.
Desenho de telas no Figma.
Criação de interação no Figma.
Exploração livre da ferramenta.

Aula 9 - Storyboardinge prototipagem

11 Novembro 2024, 14:00 Paulo Jorge Medeiros Novo Neves


UI design and evaluation dilemma.

UI mockups and prototypes.
Prototyping.
Sketches.
Storyboard.
Low-fidelity paper prototyping.


aula 8 - Desenho Visual de Ecrãs e Elementos de Navegação

7 Novembro 2024, 14:00 Paulo Jorge Medeiros Novo Neves


Visual screen design.

Basic principles of visual design.
Form and function.
Consistency.
Visual screen design.
6 Gestalt principles of proximity (theory of form), 1920.
10 principles for visual design.
Navigation Elements for WWW and mobility.
Content Organization.